Minden turbóval felszerelt autóban a nyomásszabályozó szelepek kötelező tartozéknak számítanak. A wastegate, valamint a bypass szelep a turbónyomás szabályozására szolgáló alkatrészek. Mivel egy igazán fontos alkatrészről van szó, ezért érdemes jobban megismerni.
A wastegate és bypass szelep közti különbségekről ide klikkelve tudhat meg bővebb információkat! A nyomásérzékelő szelep abban a pillanatban kinyílik, ahogy a turbó és a hengerfej között a kipufogógáz nyomása átlép egy bizonyos értéket. Ennek következtében a turbó tovább pörgetése nélkül a kipufogógáz megkerülve az előbb említett alkatrészt, távozik a motorból. Az ellentartó motor merevségétől függ, hogy ez mikor következik be. Tehát az előbbiek függvényében a kipufogógáz gyűjtőcsöve és az áthidaló csöve közt található rugós szelep a bypass vagy wastegate szelep, mely igazán egyszerűen működik. Ha jobban rálépünk a gázpedálra, akkor a motor a turbóba kezdi fújni a kipufogógázt. Rövid idő elteltével a motor magasabb fordulatszámon is probléma nélkül dolgozna, viszont a turbó hamar eléri a maximális nyomást, amin tökéletesen tud működni.
A wastegate és bypass szelep közt nincs semmiféle különbség. Gyakorlatilag ez a kettő egymás szinonimája. Hazánkban sokkal inkább a bypass szelep az elterjedtebb, viszont külföldön sokkal inkább a wastegate szelep megnevezés az elterjedtebb. Bypass szelepek közt lehet minimális különbség. Vannak ugyanis külső és belső nyomásszabályozó szelepek. A belső wastegate szelep a turbón helyezkedi el, azonban a külső bypass egy külön egység. A belső bypass már a gyártósoron beszerelésre kerül, azonban a külső leginkább az autó tuningolását szolgálja, így nem is minden autóra kerül fel. Bővebb információk az lakatreszek.hu webáruházban találhatók!