Hol vannak már azok az idők, amikor egy-egy divatosabb ruhadarabért akár órákig is utaznunk kellett? Ma már az otthonunk kényelméből felkeressük a megfelelő márka honlapját és pár kattintással leadjuk a rendelést.
Ez a kényelem pedig megfizethetetlennek tűnik, hisz kinek ne lenne túlságosan drága az ideje arra, hogy elmenjen a boltba, ott kivárja a sorát, majd még vár rá egy hazaút, így kevésbé optimális esetben akár órákat is veszíthetünk azzal, ha teljes fizikai valónkban megyünk shoppingolni. Igen ám, de vajon a kényelmet leszámítva, valóban jobban járunk, ha csak házhoz rendelünk mindent? Vagy ez is egy olyan – hatalmas – marketingfogás, aminek a csapdájába beleestünk? Nos, a válasz erre korántsem olyan egyszerű és nagyban függ az egyén vásárlási szokásaitól, önfegyelmétől, és tántoríthatatlanságától. Egy egyszerű példánál maradva, nézzük azt, hogy ma már több hipermarket is végez összekészítési és házhozszállítási szolgáltatást. Ha azt nézzük, hogy egy elenyésző összegért – amit nagyságrendileg egy átlag dolgozó 20-30 perc alatt keres meg – az ajtónkig hozzák a megrendelt termékeket, vitán felül áll, hogy nem nagyon létezik olyan eset, amikor ez ne érné meg. Nem csak el – és haza – kell jutni a nagy áruházból, de több tucat termék összeszedése rengeteg időt emészt fel, így jól látszik, hogy akár 2-3 órát is megspórolhatunk, az üzemanyagról és az idegeskedésről nem is beszélve.
Ugyancsak igaz ez, ha valamilyen nagyobb dolgot tervezünk venni, például háztartási nagygépet. Ahogy tesztek sorát is online olvassuk el, mielőtt kiválasztanánk a megfelelő típust, úgy a legolcsóbb ajánlatot is csak így találhatjuk meg. Onnantól pedig nem kérdés, hogy házhoz szállíttatjuk, hisz ki akarna egy óriási fagyasztóládát hazacipelni a saját autójával? Ám mi van akkor, ha például ruhát vennénk. Akkor is bölcs dolog a rendelősdi? Nos, abban az esetben, ha ismerjük a márkát és pontosan tisztában vagyunk a megfelelő méretekkel, akkor jó eséllyel igen. Ám ha elnézzük a dolgot, akkor máris egy csomó gond – és nem egyszer plusz költség – szakad a nyakunkba, arról nem is beszélve, hogy a könnyen elérhető választék sokakat plusz költésre csábít. Sokkal könnyebben teszünk be valamit a virtuális kosárba – és fizetjük ki két kattintással -, mint ahogy azt helyben tennénk. Ezért aztán, aki hajlamos mindent összevásárolni, annak könnyen lehet, hogy okosabb döntés inkább a boltban nézelődni és tényleg csak azt megvenni, amire szüksége van.