A mai rohanó világban sajnos hajlamosak vagyunk arra, hogy a legtöbbször a legkézenfekvőbb dolgokról feledkezzünk meg. Pedig nem másról, csak egy kis oda figyelésről lenne szó és máris kedvezni tudnánk a pénztárcánknak és a környezetünknek is egyaránt.
Klikk ide amennyiben ezzel kapcsolatban szeretne további bővebb információkat megtudni. A keréknyomás is egy olyan aprócska láncszem melyre érdemes oda figyelni, ha azt szeretnénk, hogy sokáig használható legyen. Attól függően, hogy melyik autógyártóról van szó, mindegyik ajánlását a legjobb betartani. Amennyiben egy gumiabroncsot optimálisan felfújnak, akkor az stabilizálja a gumivázat. Továbbá biztosítja a kerekekre nehezedő terhek egyenletes elosztását. Melynek köszönhetően tökéletesíthetjük a gépjármű teljesítményét, illetve növelhetjük a biztonságot. A gyártók javaslata szerint legalább havonta érdemes lenne ellenőriztetni a guminyomást. Ennek az oka pedig nem mást, mint, hogy alacsony gumi nyomás esetén több üzemanyagot fogyasztunk, romlik a kormányozhatóság, amely még a balesett kockázatát is növelheti.
Viszont az sem jó ha túlnyomás van, ugyanis abban az esetben a gumi felülete nem tapad meg rendesen, továbbá megnő a féktáv, illetve azzal is számolnunk kell, hogyha találkozunk egy kátyúval, akkor szinte biztos, hogy a gumiabroncs szerkezete megsérül. Általában minden abroncs oldalán találhatunk nyomással kapcsolatos értékeket, ám nem árt tisztában lenni azzal, hogy azok nem az ajánlott értékeket jelölik, hanem a hideg abroncs esetén a maximálisan megengedett nyomást. Ám ebből már egyáltalán nem nehéz kikövetkeztetni arra, hogy a gyártók a gumiabroncs oldalfalán feltüntet maximális értéknél mindig alacsonyabb nyomást javasolnak.