Névjegykártya

Van-e még értelme a névjegykártyának?

Az egyre gyorsuló fejlődésnek és a digitalizáció térhódításának bizony vannak áldozatai. Gondoljunk csak bele egy pillanatra, két évtizede még csodaszámba ment, amikor kaptunk egy email üzenetet és mindennapos volt, hogy a postaládánkban egy – kézzel írt – levél – várt.

Ma már ennek épp az ellenkezője az igaz, napi szinten – várt és kéretlen – digitális üzenetek tucatjai árasztják el postafiókunkat, míg a csekkeken és a hivatalos papírokon kívül szökő évente egyszer, ha kapunk borítékba zárt, hagyományos levelet. Ma már nem érkeznek táviratok, nem küldünk képeslapot, ha nyaralni megyünk és a szerelmes leveleket sem dobjuk be izgatottan a kiszemeltünk postaládájába. De nem csak az írott üzenetküldés járt így, hisz a számlák jó részét is csak csatolmányként kapjuk meg, sőt, ha tovább megyünk, akkor a digitalizáción belül is van olyan, ami már idejét múlt és leváltotta valami újabb, méghozzá olyan szinten, hogy gyakorlatilag már nem is emlékszünk rá, hogy mikor használtuk utoljára. Gondoljunk például bele abba, hogy mikor írtunk legutóbb SMS-t. S ugyanerre a sorsra jutott a névjegykártya is, amely egykoron nem csupán egy üzleti eszköz volt, de valamilyen szinten státuszszimbólum is.

Vagy korai lenne még temetni? Van még létjogosultsága ennek az elavultnak tűnő papírdarabnak? Nos, az igazság valahol félúton van, hisz van, akinek igenis hasznos, de sok esetben ma már teljesen felesleges. Hogy mi melyik táborba tartozunk, azt elsősorban az általunk nyújtott szolgáltatás határozza meg, hisz vannak olyan szakmák és helyzetek, ahol még mindig rendkívül hasznos, ha papíralapú információkat is adunk a meglévő, vagy leendő kuncsaftoknak. A digitalizáció persze jó dolog, de ha a gázszerelő telefonszáma csak a telefonunkban van meg, ami ugye mindig a legrosszabbkor megy tönkre – vagy csak merül le -, akkor áldanánk a sorsot, ha lenne egy fiók, amiben a szakik elérhetőségei egy helyen meglennének. Mindemellett egy igazán ötletes és egyedi névjegykártya még mind a mai napig képes egy jó első benyomást adni, ami a kreatív szakmák esetében hatalmas előnyt jelenthet. Erre még rájön az, hogy mivel már kezd végleg kimenni a divatból, már önmagában a meghökkentés eszköze lehet, hogy mi még egyáltalán adunk egyet. Érdemes tehát megfontolni, hogy beruházzunk egy adagra, hisz nem nagy költség, ám megfelelő kivitelezéssel kilóghatunk vele a sorból, ami manapság már önmagában nagy fegyvertény lehet.